piątek, 14 marca 2014

Liebster Blog Award - Odsłona Trzecia


 Na początek chwilka na regulamin:

Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób, informujesz ich o tym oraz zadajesz im 11 pytań. Nie można nominować bloga, który Cię nominował.



Tym razem zostałam nagrodzona przez Sylwka i Kaś z Czworgiem Oczu i oczywiście Kochani bardzo serdecznie dziękuję. Postaram się sprostać odpowiedziom na zadane przez Was pytania :)


1. Gdybyś miał/a nieograniczony dostęp do literackiego (pół?)świadka, z którym pisarzem chciał/a/byś złapać bliższy kontakt?
Trochę się nad tym zastanawiałam, ponieważ moim guru jest JRR Tolkien i jest nim niezaprzeczalnie, ale  po głębszym rozważaniu zdecydowałam, że wybrałabym dwóch innych autorów do bliższych kontaktów. Pierwszy to Edgar Alan Poe, a drugim - Oscar Wilde. Przy czym kolejność jak najbardziej przypadkowa :)

2. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
Niestety, zawsze wydaje mi się, że za mało, choć bywa, że oddaję przeczytane książki do biblioteki. Co do ilości to posiadam około 500 książek, z których wielu nie przeczytałam, bo zawsze wydaje mi się, że jak są moje to zdążę do nich wrócić i czytam te, które wypożyczam ;)

 3. Czy podczas czytania jakiejś książki pomyślałeś/aś "zrobił/a/bym to lepiej!"? Jeśli tak, podaj jej tytuł i powód. 
Zdarza się, choć, na szczęście, nie tak często. Takim przykładem mogłaby być Angelfall i jej kontynuacja World After, która pomysłem całkiem zachwyca, ale wykon i małostkowe miłostki nastolatki totalnie psują dobrze zapowiadającą się serię fantasy/horror.

4. Przygody jakiej postaci literackiej chciał/a/byś przeżyć?
Ech, to pytanie jest dość bolesne, ponieważ ciężko się zdecydować. Na pewno którejś z fantasy, może Kvothe'go z Imienia Wiatru :)

 5. Jaka jest Twoja recepta na udany wieczór?
Gorąca herbata, kocyk, dobra książka, stolik i łóżko :)

 6. Co najbardziej przyciąga Cię do sięgnięcia po dany tytuł? Okładka, blurb czy może coś całkiem innego?
Najbardziej w księgarniach rzuca mi się w oczy tytuł, jak mnie zaciekawi spoglądam do tyłu, ale ostatnio przeglądam często Wasze recenzje z zaprzyjaźnionych blogów i tak to leci. A okładka to chyba na końcu.

 7. Jakie są Twoje "idealne warunki do czytania"?
Gorące lato, w domu przy otwartych wszędzie oknach. Jasno, ciepło, miło :)

8. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?
Na chwilę obecną nie ma takiej książki, choć od dłuższego czasu poluję na "Światu nie mamy czego zazdrościć..." Barbary Demick.

9. Co najbardziej Cię denerwuje, a co sprawia Ci najwięcej radości?
Denerwuje mnie głupota ludzka i bezmyślna nienawiść, a radości najwięcej sprawia mi hmm (tak Matka Polka się odezwie) mój osobisty Młody, moje Młode przybrane szkolne i to, że wiosna idzie i wszystkie inne optymistyczne rzeczy :)

10. Co, poza czytaniem, lubisz robić w wolnym czasie?
Namiętnie słucham muzyki, pasjami pożeram języki obce, a czasami one mnie, las, góry, filmy. Czasu mało <wzdycha>

11. Jakie są Twoje trzy dominujące cechy?
Kocia wolność, kocie lenistwo, kocia niezależność.


A teraz moje nominacje, może nie będzie to 11 blogów, ale ostatnio męczyłam wiele osób, nie chcę więc męczyć ich ponownie, a za to chętnie dowiem się czegoś więcej o następujących osobach :)

 http://www.blog.pl/blog-monweg_blog_onet_pl/
http://zaczytan-a.blogspot.com/
http://czytam-nie-przeszkadzac.blogspot.com/
http://stacjastoslow.blogspot.com/
http://ksiazkowa-fantazja.blogspot.com/
http://dzieciemroku94.blogspot.com/


A teraz pytania :)

1. Kiedy odkryłaś/łeś pasję do książek?
2. Po jakie książki nigdy nie sięgasz? Dlaczego?
3. Najgorsza książka, która rozczarowała Cię, pomimo dobrych recenzji.
4. Po literaturę, którego kraju sięgasz najczęściej?
5. Ulubiona postać drugoplanowa.
6. Ile czasu poświęcasz na książki w tygodniu?
7. Książka - wpadka, czyli taka, w którą wpadłaś/łeś po uszy i nigdy nie zapomnisz.
8. Czytasz w ciszy, czy przy muzyce?
9. Zakładka, czy inny sposób?
10. A wyszukujesz cytaty?
11. Dlaczego książka?


Jeszcze raz dziękuję za nominację :)
Pozdrawiam, jeśli ktoś z wyznaczonych osób nie bierze udziału w tej zabawie, to nie ma żadnego problemu, rozumiem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...